چگونگي درمان بواسير و جلوگيري از آن!

يکشنبه 24 دی 1396
10:45
sarazamani

بواسير چيست؟

شرح بيماري :

بواسير عبارت‌ است‌ از سياهرگ‌هاي‌ گشادشده‌ ( واريسي‌) در راست‌ روده‌ يا مقعد. بواسير ممكن‌ در مجراي‌ مقعدي‌ (بواسير داخلي‌) يا در مدخل‌ مقعد (بواسير خارجي‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسير ممكن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونريزي‌ بدان‌ پي‌برده‌ شود.

علايم‌ شايع‌ :

خونريزي‌. امكان‌ دارد خون‌ قرمز روش‌ به‌ صورت‌ رگه‌هايي‌ در اجابت‌ مزاج‌ ديده‌ شود يا به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون‌ به‌ مقدار كم‌ و به‌ مدت‌كوتاهي‌ چكه‌ كند.
درد، خارش‌ يا ترشح‌ مخاطي‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌
وجود يك‌ برجستگي‌ در مقعد
احساس‌ اين‌ كه‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، راست‌ روده‌ به‌طور كامل‌ تخليه‌ نشده‌ باشد (اين‌ حالت‌ تنها در مورد بواسير بزرگ‌ ديده‌ مي‌شود).
التهاب‌ و تورم‌
علل‌ :

وارد آمدن‌ فشار مكرر به‌ سياهرگ‌هاي‌ مقعد يا راست‌ روده‌
عوامل‌ افزايش‌ دهنده‌ خطر
رژيم‌ غذايي‌ بدون‌ فيبر
نشستن‌ يا ايستادن‌ به‌ مدت‌طولاني‌
چاقي‌
يبوست‌
كم‌شدن‌ تون‌ عضلاني‌ در سنين‌ بالا
جراحي‌ راست‌ روده‌ يا پارگي‌ مجراي‌ تناسلي‌ به‌ هنگام‌ زايمان‌ و دوختن‌ آن‌
بيماري‌ كبدي‌
سرطان‌ روده‌ بزرگ‌
لواط‌
بالا بردن‌ فشار خون‌ در سيستم‌ سياهرگي‌ دستگاه‌ گوارش‌
پيشگيري‌ :

براي‌ اجابت‌ مزاج‌ عجله‌ نكنيد و در عين‌ حال‌ از زور زدن‌ و نشستن‌ طولاني‌مدت‌ در توآلت‌ خودداري‌ كنيد.
اگر اضافه‌ وزن‌ داريد، وزن‌ خود را كاهش‌ دهيد.
مقدار فيبر غذايي‌ را در رژيم‌ خود افزايش‌ دهيد.
روزانه‌ ۱۰-۸ ليوان‌ آب‌ بنوشيد.
به‌طور منظم‌ ورزش‌ كنيد.
عواقب‌ مورد انتظار :

بواسير معمولاً با مراقبت‌ مناسب‌ خوب‌ مي‌شود، اما علايم‌ ممكن‌ است‌ افت‌ و خير داشته‌ باشند (يعني‌ بواسير ممكن‌ است‌ پس‌ از يك‌ دوره‌ يبوست‌ دوباره‌ ظاهر شود). در مواردي‌ كه‌ به‌ درمان‌ محافظه‌كارانه‌ خوب‌ پاسخ‌ نمي‌دهند شايد جراحي‌ مورد نياز باشد.
عوارض‌ احتمالي‌
كم‌خوني‌ فقر آهن‌ اگر خونريزي‌ قابل‌ توجه‌ باشد.
درد شديد در اثر وجود لخته‌ خون‌ در بواسير
عفونت‌ يا زخم‌ شدن‌ بواسير
اصول‌ كلي‌ :

براي‌ تشخيص‌ قطعي‌ ممكن‌ است‌ يكي‌ از روش‌هاي‌ زير انجام‌ شوند: آنوسكپي‌ (ديدن‌ مقعد با كمك‌ يك‌ لوله‌ كوتاه‌ به‌ نام‌ آنوسكپ‌، وسيله‌اي‌ لنزدار و داراي‌ يك‌ منبع‌ نوراني‌ در سر آن‌ است‌)، يا پروكتوسكپي‌ (ديدن‌ راست‌ روده‌ و قسمت‌ پاييني‌ روده‌ بزرگ‌ يا وسيله‌اي‌ به‌ نام‌ پروكتوسكپ‌، كه‌ وسيله‌اي‌ اپتيك‌ و داراي‌ يك‌ منبع‌ نوراني‌ در سر آن‌ است‌).

درمان‌ با هدف‌ تخفيف‌ علايم‌ صورت‌ مي‌گيرد.
هيچ‌گاه‌ براي‌ اجابت‌ مزاج‌ زور نزنيد.
پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، ناحيه‌ را با ملايمت‌ پاك‌ كنيد.
براي‌ تخفيف‌ درد، روزانه‌ چندين‌ بار هر بار به‌ مدت‌ ۲۰-۱۰ دقيقه‌ در آب‌ گرم‌ بنشينيد.
براي‌ تخفيف‌ درد و تورم‌ ناشي‌ از وجود لخته‌ در بواسير يا بيرون‌ زدگي‌ بواسير، يك‌ روز در رختخواب‌ استراحت‌ كنيد و روي‌ ناحيه‌ كيسه‌ يخ‌ بگذاريد.

در مواردي‌ كه‌ مقاوم‌ به‌ درمان‌ هستند، امكان‌ دارد نياز به‌ جراحي‌ وجود داشته‌ باشد. روش‌هاي‌ مختلفي‌ وجود دارند:

بستن‌ يك‌ باند لاستيكي‌ در قاعده‌ بواسير؛
اسكلروتراپي‌ (تزريق‌ مواد شيميايي‌ براي‌ بسته‌ شدن‌ سياهرگ‌ها و تشكيل‌ بافت‌ جوشگاهي‌)؛
جراحي‌ با سرما (يخ‌ زدن‌ بواسير با نيتروژن‌ مايع‌)؛
انعقاد بواسير (با اشعه‌ مادون‌ قرمز يا ليزر)؛
در آوردن‌ بواسير
داروها :

براي‌ درد خفيف‌، خارش‌، يا كاهش‌ تورم‌، مي‌توان‌ از داروهايي‌ كه‌ اختصاصاً براي‌ تخفيف‌ علايم‌ بواسير ساخته‌ شده‌اند استفاده‌ كرد. اگر علايم‌ بواسير به‌ هنگام‌ حاملگي‌ رخ‌ دهند، از پزشك‌ خود در مورد داروهاي‌ مناسب‌ كه‌ در حاملگي‌ مشكلي‌ ايجاد نكند سؤوال‌ كنيد.

اگر نياز به‌ استفاده‌ از مسهل‌ باشد، از نرم‌كننده‌هاي‌ اجابت‌ مزاج‌ استفاده‌ كنيد.
فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري :

محدوديتي‌ براي‌ آن‌ وجود ندارد. كار روده‌ با آمادگي‌ جسماني‌ مناسب‌ بهبود مي‌يابد.
رژيم‌ غذايي‌ :

براي‌ پيشگيري‌ از يبوست‌، يك‌ رژيم‌ متعادل‌ حاوي‌ مواد غذايي‌ داراي‌ فيبر زياد، مثل‌ ميوه‌هاي‌ تازه‌، كلوچه‌، حبوبات‌، سبزيجات‌ و غلات‌ سبوس‌دار داشته‌ باشيد.
روزانه‌ ۱۰-۸ ليوان‌ مايعات‌ بنوشيد.
اگر اضافه‌ وزن‌ داريد، وزن‌ خود را كم‌ كنيد.
درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟

اگر در همان‌ جايي‌ كه‌ بواسير بوده‌ است‌ يك‌ برجستگي‌ سفت‌ تشكيل‌ شود.
اگر بواسير باعث‌ درد شديد مي‌شود كه‌ با درمان‌هاي‌ ذكر شده‌ در بالا تخفيف‌ نيابد.
اگر خونريزي‌ زياد باشد (بيش‌ از مقداري‌ كه‌ در قسمت‌ علايم‌ ذكر شد). البته‌ بايد به‌ يادداشت‌ كه‌ خونريزي‌ ممكن‌ است‌ يكي‌ از علايم‌ اوليه‌ سرطان‌ باشد.

شيوه هاي جديد معالجه هموروئيد (بواسير) :

هموروئيد يا بواسير بيماري بسيار شايعي است كه افراد را در سنين مختلف چه جوان و چه پير مبتلا مي كند اما بسياري افراد به علت شرم از بيان آن و مراجعه به پزشك خودداري مي كنند.

مقاله زير به شيوه هاى جديد درمان اين بيمارى مى پردازد.شما ممكن است با اسم هموروئيد آشنا نباشيد ولى حتماً كلمه بواسير را شنيده ايد. بايستى متذكر شد كه هموروئيد همان بواسير است و يكى از بيمارى هاى شايع جراحى است و حدود ۷۵ درصد افراد به ويژه افراد بالاى ۳۰ سال در طول زندگى خود به اين بيمارى مبتلا مى شوند.
• هموروئيد چيست ؟

هموروئيدها بالشتك هاى عروقى طبيعى هستند كه در ناحيه كانال مقعدى در قسمت ۴ سانتى مترى انتهاى روده بزرگ (راست روده) قرار دارند و در دو قسمت داخل و خارج كانال مقعد قرار دارند كه به آن هموروئيدهاى داخلى و خارجى مى گويند.

هموروئيدها ارگان هاى طبيعى اين ناحيه هستند كه در اثر زور زدن به دنبال يبوست مزاج و يا اسهال مى توانند پرخون و متورم شده و در صورت تكرار يبوست و زور زدن موقع اجابت مزاج اين بالشتك هاى عروقى متورم و دچار پارگى و زخمى شده و به صورت خونريزى و بيرون زدگى و گاهاً درد به هنگام اجابت مزاج خود را نشان دهند.
• انواع هموروئيد:

هموروئيدهاى داخلى از نظر شدت علائم به چهار درجه تقسيم مى شوند.
درجه اول: خونريزى بدون بيرون زدگى
درجه دوم: خونريزى همراه بيرون زدگى كه خودبه خود جا مى رود
درجه سوم: خونريزى به همراه بيرون زدگى كه با دست جا مى رود
درجه چهارم: خونريزى به همراه بيرون زدگى كه با دست جا نمى رود
هموروئيدهاى خارجى معمولاً به صورت يك برجستگى خارجى در بيرون ناحيه مقعد قرار داشته و اكثراً با درد و تورم همراه است.
• چه عواملى باعث ايجاد هموروئيد مى شود؟

علت واقعى هموروئيد مشخص نيست. وليكن عوامل مهم و موثر در بروز آن عبارتند از:
۱- يبوست مزمن
۲- اسهال مزمن
۳- زور زدن موقع اجابت مزاج
۴- نشستن طولانى مدت در توالت
۵- افزايش سن
۶- عوامل ارثى
۷- حاملگى
۸- تحرك كم
۹- مصرف غذاهاى كم فيبر، عدم استفاده از ميوه جات و سبزيجات، مصرف الكل و…
• علايم و نشانه هاى هموروئيد چيست؟

خونريزى: اولين و شايع ترين علامت خونريزى است. خونريزى هنگام اجابت مزاج است كه پس از دفع مدفوع سفت ايجاد مى شود و به صورت خون روشن و تازه روى كاسه توالت مى چكد. وضعيت آن طورى است كه اكثراً پس از مدفوع است و به عبارتى از مدفوع جدا است.

افراد بايستى متوجه باشند كه اگر خون مخلوط با مدفوع باشد بايستى به ساير عوامل مثل سرطان ها، پوليپ ها و كوليت ها مشكوك شده و حتماً بررسى كامل كولون توسط جراح متخصص كولوركتال انجام شود.

خروج توده (بيرون زدگى): دومين علامت بيرون زدگى است كه گاهاً بالشتك هاى هموروئيدى از مقعد خارج شده كه خود به خود جا رفته و يا براى جااندازى نياز به دستكارى دارند و گاهى آنقدر وسيع هستند كه قابل جااندازى نيستند و بايستى سريع تر به جراح مراجعه شود.

درد: سومين علامت درد است كه در هموروئيدهاى درجه سوم، چهارم عارضه دار شده و يا هموروئيدهاى خارجى و مخلوط بروز مى كند.
• درمان هموروئيد چگونه است ؟

اصولاً براى برطرف كردن علايم هموروئيد با توجه به نوع و تشخيص پزشك متخصص در اين رشته چندين روش درمانى وجود دارد.

۱- درمان طبى: كه معمولاً براى هموروئيدهاى خفيف درجه اول و يا دوم توصيه مى شود كه عبارت است از كنترل يبوست به وسيله مصرف رژيم غذايى پر فيبر مثل ميوه جات و سبزيجات، كاهو، آلو، انجير، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئيد و استفاده از ملين ها و لگن آب گرم.
۲- درمان هاى سرپايى : امروزه پزشكان و بيماران درجستجوى راه هاى ساده، موثر و بدون عارضه و يا با كمترين عارضه هستند. از آنجا كه روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بيمار، نياز به بيهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونريزى، ترشح، عفونت و از كارافتادگى همراه بوده و نياز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زيادى براى مهار بيمارى هموروئيد به روش هاى متعدد سرپايى از قبيل كوتر كردن، منجمد كردن، رابر بند ليگاتور و ساير روش ها بوده است. وليكن هيچكدام درمان قطعى براى تمام هموروئيدها نبوده و اكثر اين روش ها محدوديت هايى دارند. از جمله شايع ترين اين روش ها تا كنون روش بستن هموروئيد با حلقه لاستيكى است.
• بستن با حلقه لاستيكى ( رابر بند):

يكى از روش هاى جديد و شايعى كه طرفداران زيادى دارد بستن هموروئيد با حلقه لاستيكى (رابر بند) است. اين روش در مورد هموروئيدهاى درجه دوم و سوم مناسب بوده و به صورت سرپايى بدون استفاده از بى حسى و بيهوشى در مطب قابل انجام است. محدوديت هاى آن در مورد هموروئيدهاى خارجى و يا مخلوط است.
در اين روش با كمك يك وسيله يك بارمصرف حلقه لاستيكى را روى قاعده هموروئيد قرار داده تا به تدريج هموروئيد سياه شده و بيفتد. اين روش در ايران و در بسيارى از مطب ها و درمانگاه هاى تخصصى كولوركتال انجام مى شود. مزيت اين روش به ساير روش ها هزينه كم و نداشتن خطر ابتلا به بيمارى هاى عفونى است.
• روش بستن شريان هموروئيد با استفاده از داپلر (DG-HAL ) :

در اين روش نوين درمان، با پاكه (بالشتك) هموروئيد برخورد غيرمستقيم مى شود. يعنى عروق اصلى تغذيه كننده هموروئيد مسدود مى شود كه نهايتاً منجر به كاهش و يا قطع جريان خون به بالشتك هموروئيدى شده و تورم آن از بين رفته، هموروئيد چروكيده شده و در نتيجه علائم نيز از بين مى رود.

طبق گزارشات متعدد اين روش بر انواع هموروئيدها نتايج خوبى داشته است.

اين روش براى اولين بار در سال ۱۹۹۵ ابداع و از آن زمان در مراكز معتبر متعدد جهان به طور موفقيت آميزى به كار رفته و امروزه استفاده از اين روش تحول اساسى در درمان آسان و بدون عارضه و بدون بيهوشى هموروئيد به وجود آورده و مورد استقبال جراحان قرار گرفته است. از مزاياى آن به كوتاه بودن زمان عمل، عدم نياز به بيهوشى كامل در حين عمل، نداشتن درد و خونريزى و درصد موفقيت بالا مى توان اشاره كرد. خوشبختانه اين روش در ايران نيز قابل انجام است.
• درمان به روش ليزر :

يكى ديگر از روش هاى جديد براى معالجه هموروئيد استفاده از ليزر است كه در نهايت برش و برداشتن بافت هموروئيدى است كه با امواج ليزر صورت مى گيرد كه روشى گران است و مزيت چندانى نسبت به جراحى ندارد. به طور كلى امروزه گرايش به اعمال جراحى سرپايى بخصوص رابربندينگ و روش DG – HAL رو به افزايش است و استقبال جراحان از اين روش رو به فزونى است، كه هر دو روش مذكور در سال هاى اخير در ايران معرفى گشته و در حال حاضر انجام مى گردد.

هيچ كس، به غير از يك متخصص روده و مقعد، دوست ندارد در مورد بواسير صحبت كند. اطلاعات كمي در مورد اين بيماري در ميان عموم وجود دارد، و از طريق رسانه هاي گروهي نيز اطلاعات كمي ارائه مي شود، از اينرو افراد معمولاً تصور مي كنند كه اين بيماري جزء بيماري هاي نادر است. درصورتي كه برخلاف اين تصور، افراد بسيار زيادي به آن مبتلا مي شود. برطبق تحقيقاتي كه در سال ۱۹۹۱ بر اين بيماري انجام گرفت، مشخص شد كه حدود ۱۰۰ ميليون امريكايي به آن مبتلا هستند.
مبتلايان بسياري، احتمالاً از روي خجالت، به دنبال درمان آن برنمي آيند. براي اين دسته از افراد، عمل دفع و نشستن بر سطوح سفت و سخت، بسيار دردناك و عذاب آور خواهد بود.
اما براي مبتلايان و همچنين آن دسته از افراد كه به اين بيماري مبتلا نيستند خبر خوبي داريم: راه هاي بسياري براي پيشگيري و درمان اين بيماري وجود دارد.
انواع مختلف بواسير :

همه ي ما در قسمت مقعد، رگ هاي بواسيري داريم. اگر اين رگ ها تحريك شوند، ممكن است ملتهب شده، ورم كرده يا حتي خونريزي كنند. اين وضعيت معمولاً بواسير ناميده مي شود. بواسير دو نوع دارد: بواسير خارجي و بواسير داخلي.

بواسير خارجي :

بواسير خارجي برآمدگي نرمي در اطراف دهانه ي مقعد است. گاهي اوقات ممكن است حالتي به نام بواسير ترومبوز رخ دهد. در اين وضعيت، يك لخته ي خوني ايجاد شده و آن برآمدگي سفت مي شود. از آنجا كه بافت هاي اطراف مقعد پوشيده از پايانه هاي عصبي است، بواسير خارجي معمولاً بسيار دردناك است.

بواسير داخلي :

از آنجا كه پايانه هاي عصبي حساس در مقابل درد زيادي در داخل كانال مقعد وجود ندارد، اين نوع بواسير خيلي دردناك نيست. اما ممكن است كه حين عمل دفع، اين بواسيرها خونريزي كنند. گاهاً ممكن است اين نوع بواسير تا اندازه اي ملتهب شود كه به خارج دهانه ي مقعد كشيده شود. اين وضعيت سقوط و پايين آمدن بواسير ناميده مي شود.
به طور كلي، شدت بواسير داخلي چهار درجه يا مرحله دارد:
در مرحله ي اول، بواسيرهاي كوچكي در لايه ي داخلي دهانه ي مقعد ايجاد مي شوند. در اكثر اين افراد، اين مرحله مورد توجه قرار نمي گيرد، مگر اينكه كشيده شدن مدفوع سخت بر روي سطح مقعد ايجاد كمي خونريزي كند.

دردرجه ي دوم، قسمت كوچكي از بواسير در حين عمل دفع از دهانه ي مقعد بيرون مي آيد. اما بافت پيوندي كانال مقعد هنوز آنقدر سخت و محكم هست تا اين بواسيرها را دوباره به داخل مقعد برگرداند.

در مرحله سوم، بواسيرهاي دردناك در حالت پايين افتادگي و بيرون از مقعد باقي مي مانند. اما مي توان با دقت زياد آنها را با دست به داخل دهانه ي مقعد بازگرداند.

شديدترين و جدي ترين مرحله از اين بيماري زماني است كه ميزان زيادي از اين بواسيرها در يك زمان از دهانه ي مقعد بيرون مي آيند. اين موقعيت دردناك و خطرناك نياز به جراحي فوري دارد.
علائم :

افرادي كه به اين بيماري مبتلا گشته اند، معمولاً حين عمل دفع دچار خونريزي، خارش، درد و ناراحتي در ناحيه مقعد مي شوند. در موارد شديد، بواسيرهاي داخلي ممكن است از دهانه ي مقعد بيرون بيايند، و بواسيرهاي خارجي لخته هاي خوني ايجاد خواهند كرد.
آيا شما نيز در خطر ابتلا هستيد؟

همه مي توانند به بواسير مبتلا شوند. در واقع بيش از نيمي از افراد پس از ۵۰ سالگي گرفتار اين بيماري مي شوند.

در اكثر موارد اين بيماري از فشار و درد در هنگان انجام عمل دفع ايجاد مي شود. از عوامل ديگر اين بيماري مي توان به وراثت، بالا رفتن سن، يبوست، اسهال، و عمل جنسي اشاره كرد.

وقتي كسي يكبار به اين بيماري مبتلا شود، احتمال تكرار مداوم آن بسيار زياد است. اين به اين دليل است كه تورم باعث ضعيف شدن ديواره هاي رگ ها مي شود و در نتيجه آمادگي بيشتري براي تورم دوباره پيدا مي كنند.
آيا راه هايي براي پيشگيري وجود دارد؟

اگر تابه حال آنقدر خوش شانس بوده ايد كه به اين بيماري مبتلا نشويد، در اينجا راه هايي براي پيشگيري از آن آورده ايم. حتي اگر مبتلا به آن هستيد، با اين روش ها مي توانيد از ابتلا شدن دوباره در آينده جلوگيري كنيد.
موادغذايي فيبردار بيشتر بخوريد: خوردن بيشتر ميوه جات، سبزيجات و حبوبات باعث مي شود مدفوع بزرگتر شده و آسان تر دفع شود.

مايعات بيشتر بنوشيد: خوردن مايعات زياد، مدفوع را نرم تر مي كند و فشار هنگام عمل دفع كمتر مي شود.

عمل دفع را سرموقع انجام دهيد: به تاخير انداختن عمل دفع باعث خشك و سفت شدن مدفوع مي گردد و دفع آن بسيار دشوار خواهد شد.

ورزش كنيد: فعاليت بدني باعث كاهش فشار وارد بر رگ ها شده و احتمال يبوست را نيز كاهش مي دهد.

به مدت طولاني ننشينيد و نايستيد: نشستن و ايستادن به مدت طولاني بر رگ ها فشار وارد مي آورد. اگر كارتان طوري است كه بايد براي مدتي طولاني بنشينيد، حتماً هر از چند گاهي بلند شده و در اطراف چرخي بزنيد.

خود درماني براي تسكين موقت :

گرچه اكثر بواسيرها به خودي خود درمان مي شوند، راه هايي هست كه بتوانيد اين فرايند درماني را سريعتر كرده و از ميزان درد خود بكاهيد.

حمام كنيد: خوابيدن در وان آب گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه از تورم و درد مي كاهد.

يخ بگذاريد: با گذاشتن كمپرس يخ بر روي قسمت آسيب ديده مي توانيد از تورم آن بكاهيد.

از كرم استفاده كنيد: كرم هاي موجود در بازار كه حاوي عصاره ي فندق، هيدروكورتيزون يا ساير عوامل ضد التهاب هستند، مي توانند به كاهش تورم و درد كمك كنند.
درمان هاي پزشكي و جراحي :

درمان بواسير با ليزر معمولاً براي موارد حاد از بواسير توصيه مي شوند و شامل انواع زير هستند:
بستن رگ: يك بند لاستيكي به دور بواسير بسته مي شود تا ورود جريان خون به آن را متوقف كند. پس از چند روز، بواسيرها و بند لاستيكي خشك و چروك شده و مي افتند، اما ممكن است هفته ها طول بكشد تا ناحيه ي آسيب ديده به طور كامل درمان شود. اين مرحله معمولاً بسيار دردناك و همراه با خونريزي است.
تصلب درماني: يك محلول شيميايي به داخل رگ تزريق مي شود تا بواسيرها را جمع كرده و كوچك كند.

انعقاد: از يك ليزر براي سوزاندن و جمع كردن بافت هاي بواسيري استفاده مي شود.

بواسير برداري: اين روش معمولاً زمان سقوط و پايين افتادن بواسيرها استفاده ميشود. اين روش به صورت عمل جراحي انجام مي شود كه نياز به بستري شدن دارد.

مكمل هاي گياهي :

روش ديگر براي درمان بواسير استفاده از تركيبات گياهي است. يك مكمل گياهي به نام همارون براي درمان بواسير بسيار مفيد شناخته شده و هيچ عوارض جانبي نيز ندارد.
عنصر فعال اصلي در همارون، عصاره ي تصفيه شده ي سوفورا ژاپونيكا يا درخت پاگوداي ژاپني است، كه باعث نرمال كردن خاصيت نفوذپذيري رگ ها و مويرگ ها شده، ديواره هاي رگي را مستحكم مي كند و مودغذايي لازم براي سلامت رگ ها را فراهم مي كند. همارون باعث تسكين درد، خارش، حساسيت و ناراحتي بواسير مي شود.
تحقيقات انجام شده بر روي عصاره هاي سوفورا نشان داده است كه %۹۴ از افرادي كه از اين تركيب گياهي استفاده كرده اند، فارغ از هرگونه خونريزي، خارش، تورم و التهاب بوده اند



[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به درمان بواسیر خونی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]